Levering na ontvangen betaling
Wij gaan over tot verwerking van jouw bestelling als particulier nadat de betaling ontvangen is. Educratief heeft bijna alle producten die op voorraad staan in de webshop daadwerkelijk op voorraad. Wij werken uit principe niet met dropshipping. Niets is vervelender dan bestellen en daarna heel lang moeten wachten. Ga uit van levering binnen 3 werkdagen.
Levering Op Rekening
Scholen, instellingen en zorgprofessionals kunnen kiezen voor betaling achteraf. Op Rekening betalen gaat heel eenvoudig. Na het invullen van de naam van de school, instelling of je bedrijfsnaam komt er een extra optie op het afrekenscherm namelijk de optie Op Rekening. Kies je bij het afrekenen voor deze optie dan krijg je van ons 21 dagen de tijd om de factuur te betalen. Je ontvangt een factuur als bijlage bij de mail van de bestelbevestiging.
Bij het leveren op rekening is het wel een voorwaarde dat de bestelling wordt verzonden naar het officiële adres van de school/instelling of je bedrijf. En bij bedrijven hebben wij een extra voorwaarde dat je actief bent in de zorg- c.q. onderwijsbranche zoals bijvoorbeeld logopedist, ergotherapeut, speltherapeut of remedial teacher. Bij twijfel nemen wij altijd even contact met je op.
Levering Op Bestelling
Sommige producten hebben wij niet standaard op voorraad. Deze producten leveren wij Op Bestelling. Dit staat aangegeven bij het product. We bestellen het product bij een leverancier na ontvangst van je bestelling. Ga daarbij uit van een extra levertijd van 5 tot 10 werkdagen.
Levering Nabestellingen
Mocht je een artikel (bij)bestellen dat wij in nabestelling hebben dan moet je rekenen op een extra levertijd van 5 tot 10 werkdagen. Wij proberen artikelen die in nabestelling zijn toe te voegen aan je totale bestelling en binnen enkele werkdagen te verzenden. Soms lukt dat omdat een artikel al onderweg is of snel te bestellen en te leveren door onze leverancier. Maar soms ook duurt het wat langer. We houden je dan persoonlijk op de hoogte van de status van je bestelling. Wij gaan tot levering van je totale bestelling over op het moment dat het nabestelde product ook binnen is. Mocht het wachten op een artikel in nabestelling langer dan tien werkdagen gaan duren dan sturen wij je bestelling in delen op.
BTW nummer en BTW-vrij leveren
Het BTW nummer van Educratief is NL002019706B34
Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Wil je dat wij een levering BTW-vrij leveren? Geef dit even aan bij de opmerkingen die je kunt ingeven tijdens het bestellen op het afrekenformulier. Geef daarbij ook je eigen BTW-nummer in. Wij passen dan de, automatisch aangemaakte, factuur aan en sturen je een nieuwe BTW-vrije factuur naar het mailadres dat je hebt ingevuld op het afrekenformulier.
Bestelling wijzigen of ongedaan maken
Je hebt het recht om na het doen van je bestelling de levering te annuleren of te wijzigen. Stuur hiervoor zo snel mogelijk een mailtje naar info@educratief.nl onder vermelding van je naam en ordernummer en eventuele wijzigingen. Indien het product onderweg is op het moment van annuleren of wijzigen, wordt het product pas vervangen c.q. het geld teruggestort als het artikel weer in het bezit is van Educratief (zie Retourneren)
Retourneren
Je moet ons binnen 14 dagen na aankoop, via info@educratief.nl, laten weten als je een artikel wilt retourneren. Doe dat ook want dan krijg je van ons een retournummer en weten wij dat er een retour aankomt. Daarna heb je nog maximaal 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk naar ons terug te sturen. Dit is de zogenaamde zichttermijn of bedenktijd. Porto kosten voor het retour verzenden komen voor jouw eigen rekening.
Een retour wordt door ons alleen in behandeling genomen wanneer er geen sprake is van waardevermindering. Met andere woorden: het artikel moet weer door ons verkocht kunnen worden. Het artikel dient onbeschadigd in de originele verpakking en degelijk verpakt weer bij ons aangeleverd te worden. Onze boeken/leerlijnen en cd’s/dvd’s nemen wij niet retour tenzij ze geleverd zijn in beschermende folie en deze nog intact is. Ook mond motorische producten zoals bijt- en kauwmaterialen en fluiten die zijn opengemaakt en gebruikt kunnen wij niet terugnemen in verband met de hygiëne.
Bij een retourzending ben jij altijd zelf verantwoordelijk voor de verzending. Mocht het product kwijtraken tijdens de retour, dan ben jij dus aansprakelijk. Alleen wanneer je een product aangetekend naar ons verzendt, draag je de verantwoordelijkheid over aan het vervoersbedrijf en ben je niet langer aansprakelijk voor verlies of diefstal.
Het retouradres is: Educratief, t.a.v. afdeling Retouren, Blitsaerderleane 8, 8927 AM Leeuwarden.
Vermeld bij een retour het bankrekeningnummer en de tenaamstelling waarop wij het aankoopbedrag terug kunnen storten.
Bestelbevestiging en verzending
Na je bestelling in onze shop ontvang je een automatische bestelbevestiging. De artikelen zullen zo snel mogelijk na ontvangst van betaling worden verstuurd. Gemiddeld is dit bij verzending binnen Nederland en België 1 tot 2 werkdagen nadat de betaling is bijgeschreven op onze bankrekening.
Je bestelling heb je doorgaans binnen enkele dagen binnen. Educratief neemt contact met je op als door omstandigheden de bestelling langer op zich laten wachten. Dit kan bijvoorbeeld doordat een product toch plotseling niet voorradig is of beschadigd in ons magazijn ligt.
Wij versturen de (brievenbus)pakketten via MyParcel/PostNL postzendingen. Nadat wij jouw bestelling bij het Business Point van PostNL hebben aangeboden ontvang je automatisch een track&trace code op het mailadres dat je bij ons hebt opgegeven tijdens het bestellen. Zo kun je heel handig je bestelling volgen! Mocht je onverhoopt je bestelling niet kunnen aannemen dan kun je deze afhalen bij een PostNL depot bij jou in de buurt. Als je bestelling niet wordt afgehaald en retour naar ons wordt gestuurd dan kunnen wij je bestelling, onder betaling van de standaard handling- en verzendkosten, opnieuw naar je toesturen. Indien je de bestelling niet meer wenst te ontvangen als je Op Rekening hebt gekocht zullen wij alsnog de door ons gemaakte handling- en verzendkosten met je verrekenen.
Gebreken
Gebreken aan de zending graag binnen 48 uur melden via de email. Vraag in dit geval om een automatische leesbevestiging zodat je zeker weet dat jouw mail ook door ons gelezen is. Wij voegen altijd een pakbon toe aan de bestelling. Indien een deel van de bestelling later geleverd zal worden zetten wij dat op de pakbon onder het kopje “nabesteld”.
Uiteraard kan het voorkomen dat de kwaliteit van een product na een periode van gebruik niet (meer) aan je verwachting voldoet. Het product vertoont na kort gebruik bijvoorbeeld extreme slijtage of het gaat na normaal gebruik stuk. Naast de fabrieksgarantie hanteren wij zelf een garantietermijn van 1 maand na ontvangst van de bestelling. Uiteraard is deze garantie uitsluitend van kracht bij normaal gebruik. In uitzonderlijke gevallen kan van deze garantietermijn afgeweken worden. Overleg daarover kan via email plaatsvinden. Dit betreft o.a. fabrieksfouten. Deze garantie vervalt als je zonder overleg zelf geprobeerd hebt het gebrek te herstellen en/of als je de gebruiksaanwijzing c.q. de gebruiksinstructies niet hebt opgevolgd.
Voor onze Time Timers hanteren wij een garantietermijn van 1 jaar. Voor aflevering testen wij zelf de aan jou te leveren Time Timer op juist functioneren. Je krijgt altijd een werkende Time Timer geleverd! Bij de aflevering krijg je van ons een document waarin beschreven staat hoe met de Time Timer om te gaan. Als de Time Timer door ondeskundig handelen wordt beschadigd vervalt de garantie. Bijvoorbeeld door de schroef van het batterijcompartiment dol te draaien of de timer te laten vallen.
Als je een klacht hebt over een artikel wat je bij ons hebt gekocht, vernemen we dat graag. Je kunt daarvoor een mail sturen naar info@educratief.nl. Wij zullen ons uiterste best doen het probleem zo spoedig mogelijk in onderling overleg op te lossen.
Alternatief bezorgadres en afhaalpunten
Als je op werkdagen weinig of niet thuis bent, kun je ons een alternatief bezorgadres doorgeven, zoals bijvoorbeeld je werkadres of het adres van een familielid. Lukt de bezorging op je eigen adres niet? Dan zal PostNL je pakket naar een afhaalpunt bij jou in de buurt brengen waar je het later kunt ophalen. PostNL is gestopt met het afgeven van niet thuis briefjes. Let dus goed op je mail als je de zending niet hebt ontvangen. Mogelijk staat deze bij een afhaalpunt. Voorkom dat deze weer naar ons retour wordt verzonden en je opnieuw verzendkosten moet betalen.
Verpakkings- en verzendkosten
Bij een bestelling binnen Nederland boven de 70 euro en in België boven de 100 euro betaal je geen verzendkosten. Onder deze grenzen zijn de standaard verzend- en verpakkingskosten 7,50 euro voor Nederland, 9,95 euro voor België en 14,95 voor Duitsland (alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW).
Wij verpakken je bestelling bij voorkeur in een doos die eerder is gebruikt door een leverancier. Deze dozen zijn meestal alleen voor verzending naar ons gebruikt en voldoen vaak nog aan de kwaliteitseisen die wij stellen. En zo leveren wij ook onze bijdrage aan het kleiner maken van de papieren afvalberg.
Afhalen
Er is uiteraard ook een mogelijkheid tot afhalen van je bestelling. Dan hoef je natuurlijk geen verzendkosten te betalen. Bij het bestellen vink je de optie afhalen in Leeuwarden aan. Afhalen is alleen mogelijk op afspraak. Hiervoor kun je ons bellen op werkdagen op telefoonnummer 06-82147569. Je mag ook mailen naar info@educratief.nl. Wij bellen of mailen dan zo snel mogelijk terug om een afhaal afspraak te maken. Ons afhaaladres is Blitsaerderleane 8, 8927 AM Leeuwarden.
Betaling
Door via onze site te bestellen, kun je makkelijk betalen via Multisafepay. Dit betreft o.a. Ideal, Creditcard, BanContact, Mister Cash en overboeking.
Bankgegevens: NL11 RABO 0334 4999 92 t.n.v. Educratief te Leeuwarden. BIC code: RABONL2U